پرگولا

ما تجربیات با استعدادترین طراحان و معماران داخلی را جهت رسیدن شما به رویاهایتان در اختیارتان قرار می دهیم .

Gallery

با ما تماس بگیرید

Call Now: 02186083898

پرگولا چیست.

به سازه ای شبیح به آلاچیق گفته میشود که از انواع مختلفی از متریال ساخته میشود ولی متداول ترین آن چوبی یا فلزی میباشد این سازه در برخی مکانها به عنوان آلاچیق استفاده میگردد و اقلب آنرا با آلاچیق اشتباه میگیرند.
پرگولا
پرگولا ها در اشکال مختلفی ساخته میشوند که عبارتند از پرچین دار دیواره دار ثابت دیواره دار متحرک دیواره دار پره ای دیواره دار شیشه ای یا طلقی بدون دیواره با امکان وصل پرده به عنوان دیواره مهمترین تفاوت بین پرگولا و آلاچیق در قسمت سقف آنهاست در آلاچیق سقفی بشکل شیروانی و یا کنبدی با تاج و سر تاجهای مختلف وجود دارد البته با متریال مختلف مثل سفال ورق شیروانی و ورقهای طرح سفال.   اما در پرگولا فقط چند تیرک بصورت صاف یا در برخی کمی شیب دار. پرگولا ها برای اتصال به ساختمان ها طراحی شده اند یعنی در قسمتی از حیاط ستون ایجاد میشود و نیمی از پرگولا به ستون متصل میگردد و نیمی از آن به دیواره های ساختمان وصل میگردد.
پرگولا طرح داتیس
دلیل طراحی پرگولا ها ایجاد فضاهایی در تاکستانها و باغهای کشاورزی بوده که در مکانهایی راهرو یا کولیدوری ایجاد کنند و شاخه های درختان مو را از روی آنها عبور دهند و از زیر آن هم به عنوان سایه بان استفاده نمایند .  
پرگولای سبز
ولی با گذشت زمان و تغییر اندکی در طراحی آن از آنها در فضا های ویلایی و غیره هم استفاده شده.  
پرگولا با سقف طلقی
همانطور که اشاره کردم در استفاده از پرگولا در محیط های گوناگون به شکل های متفاوتی طراحی و اجرا میگردد و حسب زمان با ایجاد پوشش هایی در قسمت سقف و دیواره ها از آن به عنوان آلاچیق هم استفاده میگردد.  
نسیم پرده دار
  موارد بسیاری در مورد پرگولا وجود دارد که به برخی از آنها میپردازم.