آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای

 

آلاچیق شیشه ای تا چند سال پیش بیشتر به آلاچیقهای گل خانه ای گفته میشد که عبارت بود از یک سازه ساده فلزی که اصولآ از آهن سپری اجرا میگردید و چون امکان تابش نور خورشید را بر روی گیاهان را داشت بهترین گزینه برای گلخانه بود و تا حدودی امروزه هم با همان سبک اجرا میگردد .

اما از حدود ده سال پیش به یکی از پر طرفدار ترین نوع آلاچیق آسمان نما تبدیل شد .

این نوع آلاچیق با استفاده از متریال روز به جای نبشی و سپری های فلزی قدیمی میتواند جزو زیبا ترین نوع آلاچیقها قرار بگیرد .

امتیاز این نوع آلاچیق در مقایسه با انواع دیگر این است که هم شما میتوانید با انواعی از شیشه بصورت دیواره و یا پنجره فضای مورد استفادیتان را بصورت محط بسته یا نیمه بسته و همینطور محیط زمستانی تابستانی تبدیل نمایید .

دیگر امتیاز آن ایجاد سقفی مشرف با آسمان دارید که با خوابیدن روی یک تخت یا هر چیز دیگر از نگاه کردن به بارش برف و باران و همینطور حرکت ابرها و طلوع و غروب خورشید بدون اعمال خطرات آن به خودتان نهایت لذت را از تغییر شرایط ببرید .

 

آلاچیق مدرن شیشه ای

آلاچیق مدرن شیشه ای در واقع آلاچیقی است که ساختار آلاچیقهای مدرن را دارد و فقط در قسمت سقف آن به جای استفاده از متریال سقف متداول از جنس شیشه استفاده میگردد .

نوع شیشه های بکار گرفته شده در این نوع آلاچیق از نوع شیشه ضخیم میباشد .

در آلاچیق مدرن نوع سازه از نوع فلز یا چوب با پهنای قابل رویت استفاده میگردد و بیشتر به شکل اشکال هندسی چهار گوش یا مثلث اجرا میگردد .

در آلاچیق مدرن میتوان اشاره به پرگولا و یا سبکهای مشابح آن .

مقایسه بین سقف مدلهای مدرن با انواع دیگر در نوع بکار گیری شیشه در آن است که در این مدل از سقف  از یک ، دو ، سه و یا نهایتآ چهار تیکه از شیشه استفاده میگردد و نوع شیشه آن اجبارآ باید از شیشه با قطر 8 تا 10 میلیمتر از نوع سکوریت باشد .

در صورتی که این اجبار در مورد انواع دیگر آلاچیق با سقف شیشه ای احساس نمیگردد .

 

آلاچیق با سقف شیشه ای

همانطور که اشاره کردیم در این مدل فقط در قسمت سقف از شیشه استفاده میگردد ولی نوع و سبک آن میتواند با آلاچیقهای مدرن متفاوت باشد و شکل سازه با هر نوع متریالی و هر ضخامتی ساخته میشود و محدودیتی در نوع سازه وجود ندارد گاه میتوان بصورد گرد و یا گنبدی ساخته شود گاه بصورت تاج دار و یا خیلی ساده تفاوت اصلی در این نوع سازه استفاده از شیشه با قطعات کوچک است .

 

آلاچیق شیشه ای پشت بام

در آلاچیق شیشه ای پشت بام به نسبت آلاچیق های غیر بامی از متریال سبکتری استفاده میگردد تا هم فشار زیادی به سازه اصلی ساختمان وارد نگردد و هم در صورت برخورد جسمی سخت با آن خطرات پرتاب شیشه از ارتفاع صورت نپزیرد .

بیشتر از انواعی از طلق استفاده میگردد تا این نوع خطرات به حد اقل خود برسد .

 

اتاقک شیشه ای پشت بام

اتاقک شیشه ای پشت بام هم مانند آلاچیق شیشه ای بسته باشد ولی الزامات خاص آلاچیق را ندارد یعنی نیازی نیست که شما سقفی دو یا چند طرفه داشته باشید و میتوانید در یک جهت سقفی با شیب حدود سه درچه به وجود آورید و دور آن را هم با پنجره های ساده بپوشانید و فقط یک راه ورود و خروج در آن ایجاد نمایید .

اتاقک را میتوانید در اطراف پست بام و در کنج آن ساخت ولی در آلاچیق کنج بودن در پشت بام معنایی ندارد و نمیتواند شکل و کار برد اصلی آلاچیق را داشته باشد .

 

اتاقک شیشه ای پیش ساخته

اتاقک شیشه ای پیش ساخته البته که پیش نهاد ما به دوستان نیست .

ولی باید اشاره کنیم که این نوع سازه از نظر هزینه برای شما گرانتر از سازه ای میباشد که در محل اجرا میگردد چرا که این نوع سازه در هنگام حمل و نقل و جابجایی با کوچک ترین فشاری سازه تغییر شکل میدهد و این تغییر شکل حتئ در حد دو میلیمتر شما را برای نصب شیشه ها به مشکل میزند .

پس در این نوع سازه در زمان سفارش باید از متریال محلمتری جهت ساخت سازه استفاده گردد تا این مشکلات برایتان پیش نیاید بنا بر این هزینه تولید آن در محلی دیگر و انتقال مجدد به محل مورد نظر هزینه ای بالا تر از حد معمول را به خود اختصاص میدهد .